Friday, May 13, 2011

retak hati dicantum ALLAH... ;) indahkan...?

assalamualaikum wrmt wbrt...

alhamdulillah....tepat jam 2.30 petang tadi (12 mei 2011) saya menduduki exam untuk last paper bagi sem ni...fuh!...alhamdulillah...akhirnya berjaya gak menghabiskan keseluruhan kertas2 yang kosong tu...

paling penting..berjaya menghabiskan sem 4 ni...masih berbaki 3 sem nk berada di dalam kampus...dan kemudian 1 sem di luar... ;) semoga semuanya dapat dilalui dengan jayanya...

benarlah, belajar memang takkan pernah habis...dengan belajar..dapat membezakan diri antara orang yang tahu dan x tahu...tapi..apa yang lebih penting..apakah ada beza pada diri kita ni...antara orang yang beramal dan tidak beramal dengan ilmunya..?

sem 4 ni...sem yang gila2....setelah beberapa sem mmg aku buat perangai gila2...huhu..tapi sem ni lebih gila...tapi..ni bukan sembarangan..ni adalah satu cara untuk menggembirakan diri untuk melalui semua ini...anda pn tahu kan..? bukan mudah untuk saya lalui....hurm..bagi anda yang memang tahu kisah hidup saya la... ;)

mesti pelik kan...? knapa dalam masalah bertimbun-timbun pun boleh happy je..? hurm..ni adalah satu terapi...untuk saya...bukan mudah nak buat camni tau...pada saat diri merasa x mampu hadapi semua ni...tapi hati yang bagai dihiris-hiris ...walau pun sakit...selalu mengubat diri dengan kata-kata semangat...



sehingga, akhirnya..saya sudah merdeka sekejap hari ni... ;) alhamdulillah...

ni lah saya... ;) semoga anda yang membaca dapat fahami...

sebab, adakala, memang x mampu untuk kita luahkan apa yang sedang kita
alami...
maka, terima kasih jika anda dapat fahami saya bila ada masa-masa saya x berminat untuk melayan mesej2 dari anda...bila saya online, tapi mendiamkan diri....bila saya letak status kt fb..tapi x balas apa2 pn komen yang anda letak kat sana...

bukan saya tidak menghiraukannya...saya memerhati segala pergerakan yang berlaku...
saya membaca semua komen2 anda semua...
kadangkala saya tersenyum sendiri...kadang2 saya menangis, muhasabah diri..

pernah sorang teman bertanya, kenapakah kamu dengan mudah menerima 'dia' tanpa pernah merasa curiga terlebih dahulu akan niatnya?
dan akhirnya, ketika dia pergi, hatimu pedih, sakit, tapi kamu tidak menahan pemergiannya...
bahkan hanya melihat 'dia' pergi membina kebahagiaan dengan orang lain...
sedangkan bahagia itu mungkin milik kamu...?
tidak adakah sedikit usaha kamu untuk mempertahankannya?

dalam muhasabah diri,
saya meyakinkan diri, bahawa apa yang saya lakukan adalah betul,
menurut prinsip yang saya pegang, sejak saya benar-benar mengerti akan hidup ini...
sejak saya benar-benar menyedari, indahnya mempertahankan hati...
sejak saya yakin, bahawa saya takkan mengecewakan diri saya kedua kali..
sejak saya menyedari, bahawa ALLAH lah yang mencantumkan semula robek-robek hati ini yang telah dihancurkan oleh manusia...

yang saya yakini adalah,
saya bebas bersahabat dengan siapa sahaja, selagi tidak melanggar syariat...
saya berhak meletakkan neutral di hati saya, walau sudah ada yang mengintainya...
dan, mengertilah...
bahawa saya hanya akan benar-benar mencintai 'dia' hanya setelah termeterai janji,
antara kau dan waliku....


mengertilah, mengapa sering persoalan itu x saya jawab...
kerana, bukan soal dan jawaban yang saya perlukan, tapi..
tindakanmu itu lah bakal menentukan jawaban untuk setiap persoalan...

a'fwan...

No comments:

HULURKAN SUMBANGAN ANDA UNTUK SAUDARA KITA DI FATHONI DARUSSALAM

Create your own banner at mybannermaker.com!