Sunday, May 1, 2011

catatan 1 Mei 2011


assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,
hari ni, bertarikh 1 mei 2011,
alhamdulillah, kerana ALLAH masih mengurniakan masa,
udara untuk saya bernafas,
dan juga kudrat untuk saya bergerak...

tanpa sedar, mei tahun ini menganjak lagi
angka yang saya tidak inginkan tambahannya,
dalam gembira meraikan
kurniaan masa yang ALLAH beri ini,
pilu dan sebak dirasakan,
mei ini adalah yang kedua tanpa mak di sisi....

alhamdulillah, pada 8 mei 1984,
dengan gembira mak meraikan kehadiran saya,
dalam kerut sakit yang masih terasa,
dia membelai saya dengan penuh kasih dan sayangnya,
betapa kelahiran itu diraikan,
dengan ucapan selamat dan doa, serta nama yang mulia....




dengan harapan menjadi pembangun agama,
mak mendidik sepenuh adilnya,
memperlihatkan hikmah di balik tiap kesalahan,
agar membesar menjadi manusia andal
menggalas amanah perjuangan ini,

merenungi,
8 mei 2011, telah jauh kaki ini melangkah,
telah hitam hati ini dengan dosa yang menggelisah,
apakah masih ada ruang mendamba cinta ALLAH?
mengharap rahmatNya sentiasa,
dalam tiap sujud dan doaku,

8 mei 2011,
inilah doaku,
agar pintu rahmatNya sentiasa buatku,
agar taubat sering menyelimutiku,
agar berkah NabiNya selalu bersamaku,
agar aku cekal diinspirasi Khadijah,
agar aku cerdas, secerdas Aisyah,
agar aku tabah, bagai Hajar di lembah Bakkah,
agar aku pantas, bak Khaulah,

agar dipermudahkan urusanku...
menamatkan segala gundah,
mendatangkan 'farah', menambah 'sakinah'
moga bukan hanya Iman bertambah,
tapi disempurnakan dengan hadirnya
dia Sang Pencinta ALLAH dan Rasulullah..........

...dari hati yang mengingati...bahawa hanya DIA untukku...

1 comment:

Anonymous said...

syukran....catatan menyentuh hati... ;) teruskan berkarya...

HULURKAN SUMBANGAN ANDA UNTUK SAUDARA KITA DI FATHONI DARUSSALAM

Create your own banner at mybannermaker.com!