Thursday, April 28, 2011

Pesta Buku KL 2011


sedih...pesta buku kali ni x dapat menggembirakan diri di sana..tahun ni x sama spt thn2 yang lepas..ditakdirkan ALLAH, agak sempit di hujung2 sem...sibuk pulak dengan final exam..n mcm2 hal yang x dpt dielakkan...

utk pertama kalinya aku ber'kampung' kt nilai ni dlm tempoh yang agak lama...dahsyat btul semester ni..membuatkan kakiku terikat kt sini...program yang melambai2 x hanya dapat ku balas lambaiannya dari jauh...hati berombak2...nak pergi...tapi kaki terikat...dengan tugas2 yang banyak...

alhamdulillah...akhirnya aku dpt juga rasa life kt nilai ni...walau pn kalo nk ikutkan x de la nilai mana..tp..moga ruang ilmu ni bertambah subur di sini...ke'pertapaan' aku kt sini menghasilkan ukhuwwah, teman yang ramai, ruang kerja baru..walau pn belum tersusun...n aktiviti2 baru...walaupun kdg2 agak pelik kot...dari kebiasaannya...

huhu...fikr...dah berubah...tapi...tlg lah yer...berubahlah jadi lebih baik...!!!
hm..kesedihan x dpt pg pesta buku melanda lagi...aku nk g pesta buku ni..bukan sekadar nk beli buku...tp nk jumpa dgn penulis2 hebat yang ada dlm senarai aku ni...antaranya....

Akh A.Fuadi (penulis Indonesia)

aku ni agak jerk skit dgn indonesia...tapi...utk hasil karya mereka, aku mmg tabik..
penulis kita masih kurang menyentuh hatiku dalam penulisan novel yang menggugah semangat...!

Akh A.Fuadi ni, buku dia yang 5 Menara ni aku dh ada...tapi ada sorang junior pinjam, x pulang2 lg....huhu...bila lah dia nk pulangkan...
tp x pe..bab duit, kalo org pinjam x pulang, aku x heran sgt...
tp kalo bab buku...aku x akan malu utk minta smula...hehe

bestnye pesta buku kali ni sbb A.Fuadi dtg sini...
buku dia ni membuatkan aku bangga berada dalam jalur pendidikan Islam...
bangga menjadi Islam n mengamalkannya...
dan akan berusaha menyebarkan syiar Islam ni ke seluruh alam...

ada lagi beberapa penulis lain yang aku suka karyanya...Andrea Hirata, Pak Herry Nurdi yang karyanya selalu ilmiah...berat, tapi membacanya tak terasa berat..bahkan menemukan jalan lain untuk membangunkan diri....

penulis2 ni lahir dari biasa...dan menjadi luar biasa melalui pengalaman2 yang sgt menarik...
ini merupakan inspirasi...moga jalan yang aku lalui kini juga akn dpt dibukukan menjadi bahan semangat kepada orang lain...
bukan bererti meniru...hidup kita berbeza..dan ia milik kita....hanya kita sendiri layak utk memperkongsikannya dengan yang lain, menurut jalan yang kita pilih sendiri...
HIDUP SAYA SUNGGUH BERERTI...!!!

;)

;)

;)

;)

;)

kerana bukan hanya ada saya dan kamu....di kalangan kita, yang menghubungkan adalah buku!

saya mengenali dunia luar dengan bebas, kerana adanya buku....
membaca,membaca,membaca & membaca....

kita akan lebih maju dari orang lain, dengan membaca...n berkongsi dengan yang lain...

jangan pernah malu utk berkongsi, walau sekecil apa pun buku yang kita baca...
walau siapa pn penulisnya, ambillah sisi2 yang baik dari nya...

JOM KEMPEN SEHARI SEBUAH BUKU!!!! ;)

terima kasih untuk Arwah Mak

n
Ayah tersayang yang masih terus membacakan buku untuk kami...., x kira di mana...walau dalam kenderaan, kat kedai buku, kat rumah, halaman rumah, surau...n lain2....

mewujudkan library indah di rumah kecil kita...menyemai semangat buku dari kami belum menjengah dunia...sejak kecil hingga dewasa...

pada saat ketiadaan, ayah menyentuh hidup kami dengan kiriman buku-buku yang sangat berharga..yang akhirnya menghidupkan jiwa-jiwa kami dengannya...

........masih ingat, Kitab Tarbiatul Awlad karya Dr Abdullah Nashih Ulwan yang ayah kirim kan utk Mak, sebagai hadiah berharga.....

Mak mentelaahnya pada malam2 hari..
mencari panduan mendidik kami...anak2 nakal yang selalu membuatnya gusar...
mencari panduan menjadi ibu yang bernilai buat kami...

HANYA BUKU MENGHUBUNGKAN MAK & AYAH MASA TU....!

hebatnya aturan ALLAH... ;) ALHAMDULILLAH....!!!


...dari hati yang mengingati...bahawa hanya DIA untukku...

No comments:

HULURKAN SUMBANGAN ANDA UNTUK SAUDARA KITA DI FATHONI DARUSSALAM

Create your own banner at mybannermaker.com!