Tuesday, April 19, 2011

jalan2 di lorong sepi

hari ni aku sekali lg turun KL...kali ke3 dlm tempoh 2 minggu...huhu..punya la lama betapa kat nilai tuh...akhirnya aku kuar gak dari gua tu...tu pun sbb jumpa kwn...kalo x kerana jumpa kwn..mungkin aku x g memana jgk kot....

2 kali dgn dia, n kali ni...sbnarnya badan mmg dah x larat...berjaga smpai lewat mlm menyiapkan tugasan yang kena reject..(huhu..sabor je le...)...sampai dah berpinau otak nih...pastu pg kua tgh2 mlm dgn roomate untk melepaskan sesak kepala....ye ke...? blh la...sengaja ja...tp..lain kali x bleh wat cmni dah..cth x baik nih...huhu...pastu pagi tadi berusaha lagi....tengahari jumpa doktor hayati...nasib baik la..dia x check satu2...tp...aku dah agak..akan ada lg yg kene reject..tp x sanggup nk dgr...huhu..biar la..apa nk jadi pn....jadi je la...pastu blik rmh...dh letih..

janji dgn kak nisa nk g jenjalan bwk syuhada...tp dh kul 6 ptg baru kuar merempit dr nilai...akhirnya..setelah bersenam beberapa ketika..jumpa jgk la tmpt duduk kak nisa ni...wa....! teruja...syuhada dah besar....lama x tgk dia..dia dh x kenal aku...ntah la..korg blh ckp apa je..tp..kak nisa mmg dh mcm kakak aku...n aku ada abg ipar yg baik..ank sdara yg comey....skg, aku agak lbh selesa nk bsembang2 dgn 'abg ipar' ni...berbanding dlu...sbb aku kenal sapa 'kakak' aku ni....

sblm nk smpi kt tmpt ni..jumpa kak nisa...aku dh berpeluh2 cari jalan tuh...segalanya membuatkan hati teringat kt dia...tmpt yang sama, jalan yang sama, aku lalu dgn dia x sampai 2 minggu yg lepas...memusing kt area tu...buat kan aku ingat sume tiap langkah kitorang....btul2 knangan la...petang yang hujan...aku yg lambat...dia yg cute, siap bwk payung n btol air..yang akhirnya aku tau jgk knapa dia bwk sume tu...wlu pn aku kata dia nmpk agak feminin..hehe..dia x kisah pn aku kutuk dia camtu..biarlah...dia kata...

jalan tu sepi hari ni.... :(

hari tu...walau pn tgh hujan..sume org agak terhenti utk bergerak..tp kitorang ttp blh gerak...sbb dia bwk payung...kasut aku licin...dia sanggup jalan pelan2 spy aku x jatuh....tiap tmpt yg dia tau agak 'merbahaya'...x lepas dari mulut dia be careful...tulis kt sini x feel apa2...but it sounds so nice from him...haha..pecah rahsia...! mkn kt mcd...wlu pn aku x bpa gemor..tp..hormatkan perut dia yg lapar krn sabar menunggu aku slama 3 jam...aku turutkan jgk la...

bnyk citer dia...baru aku tau..rupa2 nya dlm lappy dia tu...penuh gak la my pic..my fmly pic..n apa2 yg berkaitan dgn aku la...x penah lak aku check slama ni...eh, bkn x penah.,.mmg x de kesempatan pn...dia bz sokmo tuk abeskan master tu...so..aku biar je le...hm..x tau nk ckp apa...dia terasa aku sgt menarik perhatian org bila jln dgn dia...dia rasa malu..aik..?camtu plak..?huhu..patutye aku yg kna malu...ni dh terbalik ni...dah la aku bagaikan pelancong time tu..hehe..
dunia dh terbalik...

tapi hari ni, smua lorong2 yg aku lalu tu, sepi..walaupn org ramai...cuaca baik...x hujan..kasut aku pn x akan licin...bnyk brg2 yg aku berkenan n murah2 lg...x mcm ari tu..mahal2...tp, hari ni smua x menarik perhatian...aku jalan sensorang...kalo pn hari hujan, x kn ada org yg bwk payung utk aku...kalo kasut aku licin, x da org nk ingatkn aku tmpt2 yg merbahaya tu lg...x da tmpt aku nk berpaut on d spot...n x da org yang selalu memperhatikan ke arah mana aku jalan..spy x salah arah..huhu..

jln ni btl2 sepi...

kereta yg lalu bnyak..tapi aku melintas bagaikan x da kereta kt jalan...x da lagi sound yg menarik suruh aku berhati2...huhu...sedeyh..... :( semuanya sndri mau ingt....aku x brani nk tnya org smbarang bila time aku sesat...aku terpaksa berfikir bnyk kali sblm bertanya...adakah org yg aku tanya ni akn beri jwpn yg aku nk...or ada hidden agenda...x mcm masa dia ada...aku rasa bebas utk tnya..sbb aku rasa slmt dia ada sama...bila nmpak manusia2 yang menakutkan...dia akn usaha bawak aku berbual2..spy aku x nmpak org2 tu...dia akn bwk aku jln kt laluan yang x ada pkr2 yg blh menakutkan aku...tp skg..aku bwk kaki sensorang...

aku nmpk mcm2 org kt tepi jln...dah nama org yg berfikir..aku x lari dari berfikir mcm2...nk tnya org pn fikir lg...huhu...Ya Tuhan..!..sedar x sedar..aku dh menapak jauh btull...! bila dh dpt petunjuk, baru la aku gerak lagi...mujur btul arahnya...sekali lagi...jalan aku sepi..x da dia sbg penunjuk arah..."this way,fikriyah, this way...." kata dia dlu..smbil snyum..sbb aku jalan ikut arah salah...jalan lambat...n jalan sambil tengok2 barang...huhu...

mujur btri hp blh hdup lg...weak sensangat dh...kalo ada mamat ni mau nya membebel dlu kt aku...apsal btri x caj...apsal hp awk lmbt msuk sms...plg best...setia je tunggu...tgk aku dr jauh dlu...pastu gelakkn gelagat aku..haha...ntah camne la ropenye...kot le nk call ke..x jgk...dh tau aku ni lmbt...dia buat cmtu..lg la aku tmbh lambt..hehe...

ari tu, lepas solat asar, kt msjd india...aku x call dia pn..tnya dia tgu aku kt mana..dia pn x call aku...so...aku jenjalan la..tgk2 org2 kecoh2 jual mende ntah..rupa2nya pengilat utk kembalikan warna emas...sikit punya kecoh la pak cik tu...aku mencelah kt org ramai2 tu..smata2 nk tgk...hehe...(dh mmg suka amik tau...) agak lama aku kt situ..sbb rasa cm syok plak tgk...tiba2 aku ternampak cm org aku kenal kt tepi aku...aik? bila plak dia ni ada kt sni..siap aku berabis dh gelak2...haha...sbb pak cik tu lawak...dia senyum je tgk aku..

bila dah jalan, baru dia citer...dia tgu aku kt tpi pagar msjd..sbb kt tangga kt pagar tu ada air..licin..dia tkt aku jatuh...wink3x...lucu kn kalo aku jatuh..haha,....nsb baik x...so..dia tgu la kt situ...dia nmpak aku kuar kt pagar tu..trus g jln kt tmpt aku bergelak ketawa tu...dia tgk je la dari jauh..kot2 aku nk perasan kewujudan dia kt situ...haha...smpai sudah aku x sdar dia jd tunggul kt pintu msjd tu...akhirnya dia g tgk, apa yg membuatkan aku teruja sgt tu...sbb dari jauh dia x nampak apa yg org duk kerumun tu...dgr apa yg pak cik tu membebel pn, dia x bpa nk faham...sbb cakap laju, siap dgn loghat lg...

begitu la citer sesikit yer...nk citer bnyak x bleh...rugi je...biar lah rahsia...yg penting..aku mmg bkn kaki jalan kalo x da tujuan...nk jumpa dia tu pn..sbb dh last minit sgt...kalo x sbb nk beli brg2...maybe x jumpa kot...tp..hm...cm tau2 je la..sure sedeyyhh kot...huhu...mmg terbalik aku n dia...dah la rajin bwk payung...btol air...kaki window shopping...pandai tawar menawar harga..haha...lawak...mcm2 la...berbanding aku...sempoi btul..! mls bwk payung, btol air..mls shopping..mls tawar harga...n mcm2 lg la...

tp, sweettt...sbb tu jln yg sibuk tu blh aku rasa sunyi hari ni..huhu....

"be careful, be careful...",

"i can caught ur hand, if u dont mind...",

"yes, she's my wife...",

"yes, she likes to go to ......",

"insyaAllah..... ;)",

di suatu masa dlu....

...dari hati yang mengingati...bahawa hanya DIA untukku...

No comments:

HULURKAN SUMBANGAN ANDA UNTUK SAUDARA KITA DI FATHONI DARUSSALAM

Create your own banner at mybannermaker.com!