Monday, August 24, 2009

rindu bau pohon tin

salam alaik..

baru balik kelas...bulan ramadhan kali ni memang mencabar diri..berbanding ramadhan2 yang lepas...

terkenang kembali masakan mak yang sedap walau hanya masakan yang sangat simple.,...rindu mak...!!!!moga ramadhan ni menambahkan iman di hati, taqwa di jiwa dan sentiasa mendamba cintaNya....

hm...cerita ttg ramadhan kali ni...tak ada lagi suara mak untuk bangun sahur..riuh2 rumah membangunkan adik2 untuk bersahur...dan jugak afifah yang comel...tak ada lagi suara2 riuh rendah waktu nak berbuka....tak da lagi suara-suara kanak-kanak kecik sebelah rumah...sbb...ramadhan kali ni saya berada jauh dari rumah....

bangun sahur sendiri, fikir sendiri nak berbuka apa nanti...solat tarawikh...sumer....kena atas daya usaha sendiri...mm...sahur kdg2 dgn kurma dan air je...tak de nasi panas waktu pagi2 tu....

teringat..masa baru masuk sini, baca buku'RINDU BAU POHON TIN'....huhu....kalo la saya memang jadi pergi mesir bulan september ni...mesti bau tu makin dekat dengan saya....tapi...ALLAH belum rezkikan saya ke sana...tapi..baca buku tu...semangat untuk ke sana membuak-buak...untuk mengutip daun-daun perjuangan yang ditinggalkan Nabi dan para sahabat....

nak rasa ramadhan kat sana...nak pijak debu-debu bumi anbiya'...sumer saya nak...moga direzkikan....

RINDU BAU POHON TIN....mmg menggamit rasa ke sana....saya sebak membacanya...kerana Jordan punya sejarah dalam hidup saya.......!

No comments:

HULURKAN SUMBANGAN ANDA UNTUK SAUDARA KITA DI FATHONI DARUSSALAM

Create your own banner at mybannermaker.com!