Monday, September 27, 2010

aKu iNgIn NaFaS iNi PaNjAnG .......BaNtU, PiMpIn tAnGaNkU, kE sYuRgA SaNa.....


ini cuma sekadar sebuah coretan yang tak tahu di mana mula dan hujung nya. sekadar sebuah luahan rasa hati, pada saat tak tahu berbicara kepada sesiapa selain DIA, dan pada saat merasa bukan semua orang dapat memahami apa yang bersarang di kepala, dan pastinya, bukan semua mempunyai masa untuk mendengar luahan yang ntah apa-apa ni...tapi...pastinya DIA kan punya masa untuk mendengar luahan hati tiap hambanya. saya kongsikan di sini sekadarnya, untuk meluahkan apa yang bersarang di kepala. walau pun anda yang membaca mungkin takkan mengerti apa sebenarnya pokok masalah ni, sejuta terima kasih saya ucapkan kerana telah meminjamkan tangan anda untuk mencari blog ini, juga meminjamkan mata yang cantik itu untuk membaca coretan ini. syukran a'la kulli haal... ;)


siang tadi exam ulum hadith, alhamdulillah, masih ALLAH beri ilham untuk menjawab....moga2 beroleh hasil yang baik hendaknya...paling mengecewakan, ia adalah hari yang sangat tak berkualiti...ngantuk setiap kelas...huhu...akibat berjaga malam, memikirkan benda yang tak sepatutnya...Ya Tuhan, pimpinlah aku agar aku benar-benar berada di jalanMu,,...

moga tadi adalah hari terakhir dalam episod murung yang melanda hidupku. mengapakah?! bermula dari berita yang tidak enak itu, aku benar-benar ditampar ujian ini, walau hanya sedikit, tapi terasa ia sangatlah besar kesannya. mengapakah? sedang dulu, aku pernah lalui getir yang lebih pahit dari ini, Kau selalu memberi petunjukMu...namun kini, aku bagai tiada layar arah itu.

bersemangat!!!! sedang dulu kau sudah dibesarkan dengan penuh semangat oleh jiwa itu, yang didadanya hanya ada jihad untuk agama. datanglah pelangi, membawa pergi hujan duka dan membawa datang wajah ceria....kau telah berada di tempat yang ramai orang impikannya. setelah jiwa itu berlelah menemani malam-malam mu untuk membaca, jiwa itu yang menghantarmu dengan restunya, bahkan jiwa itu yang berdoa untuk mu di depan rumahNya, apakah kau tidak merasa betapa lelahnya dia. membawa langkahnya untuk sampai ke tempat mulia, semata-mata mendoakan untukmu? sedarlah, bahawa kau sungguh beruntung, DIA mengurniakan mu lapangan sebenar sejak dulu. kalau kau masih menyedari....

sentiasalah gembira, kerana mukmin yang benar adalah yang gembira berada dalam penjara dunianya, kerna pasti di sana, lembah yang penuh rahmat menanti....
sungguh, episod murung ini benar-benar menampar pipiku, bahawa jasad itu telah tiada....pada saat air mata tak mampu diempang, aku mencari dia seperti dulu, untuk bercakap, bercerita, meminta nasihatnya...dan segalanya...tiada...nombornya ku dail, tiada sebarang jawapan...aku rindu............pada semuanya....segala yang aku lakukan pasti ada memori yang terimbas. lalu, benar, aku juga melakukan seperti apa yang telah dilakukannya dulu....temannya membesarkan kami hanyalah ALLAH....kekasihnya sepanjang mengasihi kami hanyalah ALLAH, penasihatnya juga hanya ALLAH...dan air mata itu terus laju. tanpa dapat disekat, dan tanpa aku tahu, di mana tempat letaknya selama ini, selama aku tak mengalirkannya....

dan aku tahu, aku akan melakukan apa yang telah dilakukannya, menggembirakan yang lain, dan memberi nyawaku kepada jalan yang telah terbentang ini. jiwa itu pasti tersenyum di sana, kerna dulu, dia telah memberi setiap nafasnya kepada perjuangan ini, lalu dia telah menghirup kembali nafas itu dengan segar sekali di sana......pasti!

...dari hati yang mengingati...bahawa hanya DIA untukku...

No comments:

HULURKAN SUMBANGAN ANDA UNTUK SAUDARA KITA DI FATHONI DARUSSALAM

Create your own banner at mybannermaker.com!