Wednesday, October 27, 2010

MUJAHIDAH DARI BUMI JIHAD



Aku wanita mujahidah

Yang tercipta dari rusuk lelaki jihad

Bilakah kan datang seorang peminang menghampiriku

Mengajak untuk berjihad

Akan ku dampinginya di sana

Akan ku bersedia dengan semua syaratnya

Cinta ALLAH dan Rasul lebih utama

Aku rela berkelana mengembara

Melindungi agama ALLAH

Ikhlas menyebarkan dakwah ke penjuru bumi ALLAH

Tak mungkin ku pilih dirimu

Bila dunia lebih kau damba

Lupa kampung halaman, sanak saudara

Bahkan harta harta yang terpendam

Aku rela hidup terasing seadanya

Asalkan di akhirat bahagia

Saat aku setuju, dan kau tiada ragu

Aku tekad menemanimu

Aku wanita mujahidah

Mengalir pada nadiku darah lelaki yang berjihad

Bilakah kan datang padaku, peminang yang penuh tawadhuk

Akan ku harungi bahtera lautan jihad

Jika kau tak bersedia untukku

Agar jiwa dan ragamu tak terusik

Dibebani dengan manja, gundah dan gelisahku

Tinggalkanlah aku

Tak mungkin aku memilihmu

Jika yang fana lebih kau cinta

Kemilau dunia dan remang lampu kota

Lazat makanan dan laju nafsu durjana

Meninggalkan dakwah,

Dan menanggalkan pakaian taqwaku, dengan laranganmu

Meniti jalan panjang medan jihad

Yang ada hanya darah dan airmata

Debu berterbangan,

Luka dan syahid yang berulang….

Jika masih ada ragu di hatimu

Akan ku teguhkan azam untuk melupakanmu

Aku wanita dari bumi jihad

Dengan sebakul semangat

Ku siapkan diri menanti pendamping hati

Memaut bahagia, pelepas lelah dan kejenuhan

Ku tepiskan semua mimpi yang tak bererti

Adakah yang sedia mendamaikan hatiku?

Perjalanan ini tak mungkin ku langkah sendiri

Tanpa peneguh kaki, pendamping perjuangan

Yang melepaskan dengan selafaz doa

Meraih syahid tujuan utama

Rabbi, ku dengar panggilanMu

Untuk meniti jalan redhaMu

Datangkanlah pendamping, menemaniku..


...dari hati yang mengingati...bahawa hanya DIA untukku...

No comments:

HULURKAN SUMBANGAN ANDA UNTUK SAUDARA KITA DI FATHONI DARUSSALAM

Create your own banner at mybannermaker.com!